Wij hebben de Gouden Giraffe Publieksprijs gewonnen!

Wij hebben de Gouden Giraffe Publieksprijs gewonnen!

Dr2 Events & Campaigns wint publieksprijs voor meest innovatieve evenement

Wij hebben de Gouden Giraffe Publieksprijs gewonnen!

Utrecht, 2 februari 2017: nieuwkomer Dr2 EVENTS & CAMPAIGNS sleept tijdens de uitreiking van de Gouden Giraffe 2017 de publiekprijs voor meest innovatieve evenement 2017 in de wacht. Deze prijs ontving zij voor Coca-Cola OPEN. Een concept dat invulling gaf aan de wens van Coca-Cola om open gesprekken te voeren over ‘This is Forward’, het duurzaamheidsplan van Coca-Cola. Met fans én criticaster, van overheid tot horeca.

 

Coca-Cola OPEN maakt het juiste gesprek mogelijk
Coca-Cola heeft uiterst ambitieuze doelstellingen. Rondom bijvoorbeeld suikerreductie, inzamelen van verpakkingen en haar rol in de maatschappij.  Deze hebben zij beschreven in hun duurzaamheidsplan This is Forward. ‘We zochten alleen nog naar een manier om echte gesprekken over deze plannen te voeren en verdere coalities vorm te geven. In Coca-Cola OPEN vonden wij het ultieme concept en uitwerking’, aldus Arjanne Hoogstad, manager duurzaamheid bij Coca-Cola European Partners Nederland. Dr2 Events & Campaigns creëerde een intieme setting waarin Coca-Cola zich als wereldmerk open kon geven om met alle betrokken partijen de toekomst vorm te geven.

 

Dr2 Events & Campaigns: ‘Terug naar de basis: een klein, intiem gesprek’.

Bij Coca-Cola OPEN kwamen stakeholders, klanten en medewerkers van Coca-Cola bij elkaar in een intieme setting.Sabine Nuijten, directeur van Dr2 Events & Campaigns: Met OPEN gingen we terug naar de basis: een klein, intiem gesprek. Dit gaf een heel andere sfeer dan de reguliere zakelijke settings. Naast deze innovatieve setting was ook de rol van de opdrachtgever bij dit concept verrassend vormgegeven. Coca-Cola bracht allerlei partijen betrokken bij een specifiek onderwerp bij elkaar. Zij verzorgde echter geen presentaties, maar luisterde vooral naar de reactie op plannen en ambities en de mening/ visie van alle mensen aan tafel. Sabine: ‘Coca-Cola trad in veel gevallen ook op als verbinder. Zij bood organisaties die doorgaans misschien niet zomaar met elkaar aan tafel zitten, een platform om dit nu juist wel te doen’.

 

De kracht van inhoud én uitvoering

Op de vraag welke succesfactoren Dr2 Events & Campaigns kan benoemen, staat er één bovenaan de lijst. ‘Dr2 Events & Campaigns begrijpt de inhoudelijke doelstellingen die Coca-Cola voor ogen heeft en het belang om deze in goed overleg en samenwerking met de omgeving te bereiken. Maar daarnaast hebben wij de jarenlange ervaring om een sterk en creatief concept te ontwikkelen en om te zetten in concrete acties’. De vereniging van inhoud én uitvoering binnen één bureau droeg zeker bij aan het succes van dit project.